Veelgestelde vragen – FAQ

KAN IK NAAR BINNEN ALS HET PROGRAMMA AL BEGONNEN IS?
Je mag na aanvang van het programma niet meer naar binnen. Reeds gekochte kaarten worden bij te laat komen niet gerestitueerd. Als een programma is uitverkocht worden de lege stoelen 5 minuten voor aanvang verkocht aan mensen op de wachtlijst.

HET PROGRAMMA IS UITVERKOCHT, HOE WERKT DE WACHTLIJST?
Als een programma is uitverkocht kun je jezelf op de wachtlijst laten zetten. Meld je vanaf 45 minuten voor aanvang bij de kassa. Daar geef je aan hoeveel kaartjes je zou willen en ontvang je per kaartje een nummer. Vijf minuten voor de start van het programma roepen we, als er lege stoelen zijn, de nummers op volgorde om. Indien dit programma geselecteerd is voor het aanbod van WEAREPUBLIC, geldt dit ook voor die leden.  Tijdens festivals hanteren we geen wachtlijst.Voor workshops kunnen we afwijken van deze regeling, informeer bij onze receptie op 020-5891680.

KAN IK MIJN KAARTJE OOK RETOURNEREN?
Verkoop je kaartje via Ticketswap en meld het in het Facebook-evenement van het programma. Het is niet de bedoeling dat je je kaartje met winst doorverkoopt. Lukt het niet je kaartje te verkopen, neem dan contact op via info[at]rodehoed.nl. We geven geen geld terug, maar kunnen je kaartje wel omruilen voor een ander programma. Je mag je kaartje tot 2 werkdagen van tevoren nog omruilen voor een ander programma.

IS RODE HOED ROLSTOEL TOEGANKELIJK?
Alleen de grote benedenzaal is rolstoel toegankelijk. Hier vinden de meeste publieksprogramma’s plaats.

HOE KAN IK KAARTJES KOPEN?
Je kan kaartjes online kopen op onze website. Je kan ook kaarten aan de deur kopen tussen 9:00 uur en 18:00 uur of tot aanvang van het programma. We brengen hiervoor €1 toeslag in rekening.  Let op: in de zomer heeft de kassa aangepaste openingstijden, kijk hiervoor op onze website.

KAN IK CONTANT BETALEN?
Vanaf 1 september 2018 accepteert Rode Hoed enkel nog betalingen met pin en creditcard in het hele pand. Deze aanpassing zal door middel van bordjes en deurstickers kenbaar gemaakt worden in alle Amerpodia panden: Het Compagnietheater, Felix Meritis, De Nieuwe Liefde en Rode Hoed.

WAT IS EEN (PAUZE)DRANKJE?
Om onze bezoekers in de pauze snel van een drankje te voorzien, zit het drankje in de kaartprijs inbegrepen. Bij binnenkomst ontvang je een muntje, waarmee je in de pauze of na afloop van het programma een drankje kan halen aan de bar.

PROGRAMMA GEMIST? STREAMING VAN PROGRAMMA’S
Rode Hoed streamt sommige programma’s live op de website. Deze programma’s zijn achteraf ook in ons archief en op YouTube te bekijken. Als een programma gestreamd wordt, staat dit op de website en bij de ingang van de zaal vermeld. Wil je niet in beeld komen? Zoek dan een stoel buiten het blikveld van de geplaatste camera’s.

KAN IK OOK ETEN IN RODE HOED?
Als er eten wordt aangeboden wordt dit bij het programma vermeld.

HOE BEREIK IK RODE HOED?
Bekijk deze pagina voor meer informatie.