Veelgestelde vragen – FAQ

 

KAN IK NAAR BINNEN ALS HET PROGRAMMA AL BEGONNEN IS?
Bij de meeste programma’s kun je vlak na aanvang nog op het balkon naar binnen worden gelaten. Meld je hiervoor bij de receptie. Bij sommige programma’s is dit niet mogelijk. Bel op de dag van het programma naar de receptie op 020-5891680 om dit te controleren.

HET PROGRAMMA IS UITVERKOCHT, HOE WERKT DE WACHTLIJST?
Als een programma is uitverkocht, kun je jezelf op de wachtlijst laten zetten. Meld je vanaf 1 uur voor aanvang bij de kassa. Daar geef je aan hoeveel kaartjes je zou willen en ontvang je per kaartje een nummer. Vijf minuten voor de start van het programma worden, als er lege stoelen zijn, de nummers op volgorde omgeroepen. Indien dit programma geselecteerd is voor het aanbod van WEAREPUBLIC, geldt dit ook voor die leden.  Tijdens festivals hanteren we geen wachtlijst.

Voor workshops wordt soms afgeweken van deze regeling. Informeer bij de receptie op 020-5891680.

KAN IK MIJN KAARTJE OOK RETOURNEREN?
Verkoop je kaartje via Ticketswap en meld het in het Facebook-evenement van het programma. Het is niet de bedoeling dat je je kaartje met winst doorverkoopt. Lukt het niet je kaartje te verkopen, neem dan contact op via info[at]rodehoed.nl. We geven geen geld terug, maar kunnen je kaartje wel omruilen voor een ander programma. Je mag je kaartje tot 2 werkdagen van tevoren nog omruilen voor een ander programma.

IS RODE HOED ROLSTOEL TOEGANKELIJK?
Alleen de benedenverdieping van de Grote Zaal is rolstoeltoegankelijk. Hier vinden de meeste publieksprogramma’s plaats.

HOE KAN IK TOEGANGSKAARTEN KOPEN?
Je kunt online kaarten kopen via onze website. Je kunt aan de kassa kaarten kopen op werkdagen tussen 9:00 uur en 17:30 uur en op de dag zelf tot aanvang van het programma. Let op: in de zomer heeft de kassa aangepaste openingstijden, zie onderaan deze pagina.

KAN IK CONTANT BETALEN?
Vanaf 1 september 2018 accepteert Rode Hoed enkel nog betalingen met pin en creditcard in het hele pand. Deze aanpassing zal door middel van bordjes en deurstickers kenbaar gemaakt worden in alle Amerpodia panden: het Compagnietheater, Felix Meritis, De Nieuwe Liefde en Rode Hoed.

WAT IS EEN (PAUZE)DRANKJE?
Om onze bezoekers snel van een drankje te voorzien, zit het drankje in de kaartprijs inbegrepen. Vooraf, in de pauze of na afloop staan drankjes klaar of kunt u een drankje aan de bar bestellen.

KAN IK OOK ETEN IN RODE HOED?
Eetmogelijkheden bij programma’s worden op de programmapagina vermeld.

PROGRAMMA GEMIST? STREAMING VAN PROGRAMMA’S
Rode Hoed streamt sommige programma’s live op de website. Deze programma’s zijn ook achteraf te bekijken, in ons archief en op YouTube. Als een programma gestreamd wordt, staat dit op de programmapagina en bij de ingang van de zaal vermeld. Wil je niet in beeld komen? Zoek dan een stoel buiten het blikveld van de geplaatste camera’s.

HOE BEREIK IK RODE HOED?
Bekijk deze pagina voor meer informatie.