Veelgestelde vragen – FAQ

 

KAN IK NAAR BINNEN ALS HET PROGRAMMA AL BEGONNEN IS?
Bij de meeste programma’s kunt u vlak na aanvang nog via het balkon naar binnen worden gelaten. Meld u hiervoor bij de receptie. Het verschilt per programma of dit mogelijk is en kunnen we dus niet garanderen. Mocht u willen weten of dat voor de desbetreffende avond geldt, bel dan op de dag zelf naar de receptie op 020-5891680.

HET PROGRAMMA IS UITVERKOCHT, HOE WERKT DE WACHTLIJST?
Als een programma is uitverkocht kun je jezelf op de wachtlijst laten zetten. Meld je vanaf 1 uur voor aanvang bij de kassa. Daar geef je aan hoeveel kaartjes je zou willen en ontvang je per kaartje een nummer. Vijf minuten voor de start van het programma roepen we, als er lege stoelen zijn, de nummers op volgorde om. Indien dit programma geselecteerd is voor het aanbod van WEAREPUBLIC, geldt dit ook voor die leden.  Tijdens festivals hanteren we geen wachtlijst.

Voor workshops kunnen we afwijken van deze regeling, informeer bij onze receptie op 020-5891680.

KAN IK MIJN KAARTJE OOK RETOURNEREN?
Verkoop je kaartje via Ticketswap en meld het in het Facebook-evenement van het programma. Het is niet de bedoeling dat je je kaartje met winst doorverkoopt. Lukt het niet je kaartje te verkopen, neem dan contact op via info[at]rodehoed.nl. We geven geen geld terug, maar kunnen je kaartje wel omruilen voor een ander programma. Je mag je kaartje tot 2 werkdagen van tevoren nog omruilen voor een ander programma.

IS RODE HOED ROLSTOEL TOEGANKELIJK?
Alleen de grote benedenzaal is rolstoel toegankelijk. Hier vinden de meeste publieksprogramma’s plaats.

HOE KAN IK KAARTJES KOPEN?
Je kan kaartjes online kopen op onze website. Je kan ook kaarten aan de kassa kopen op werkdagen tussen 9:00 uur en 17:30 uur en op de dag zelf tot aanvang van het programma. Let op: in de zomer heeft de kassa aangepaste openingstijden, kijk hiervoor onderaan deze pagina.

KAN IK CONTANT BETALEN?
Vanaf 1 september 2018 accepteert Rode Hoed enkel nog betalingen met pin en creditcard in het hele pand. Deze aanpassing zal door middel van bordjes en deurstickers kenbaar gemaakt worden in alle Amerpodia panden: Het Compagnietheater, Felix Meritis, De Nieuwe Liefde en Rode Hoed.

WAT IS EEN (PAUZE)DRANKJE?
Om onze bezoekers in de pauze snel van een drankje te voorzien, zit het drankje in de kaartprijs inbegrepen. In de pauze of na afloop van het programma staan drankjes klaar of kunt u een drankje aan de bar bestellen.

KAN IK OOK ETEN IN RODE HOED?
Als er eten wordt aangeboden wordt dit bij het programma vermeld.

PROGRAMMA GEMIST? STREAMING VAN PROGRAMMA’S
Rode Hoed streamt sommige programma’s live op de website. Deze programma’s zijn achteraf ook in ons archief en op YouTube te bekijken. Als een programma gestreamd wordt, staat dit op de website en bij de ingang van de zaal vermeld. Wil je niet in beeld komen? Zoek dan een stoel buiten het blikveld van de geplaatste camera’s.

HOE BEREIK IK RODE HOED?
Bekijk deze pagina voor meer informatie.